2014.03.26.
13:41

Írta: zsmaria

A hozzátáplálás kezdete: újratanulni a gyereket

Kezdeném azzal, hogy azt senki nem mondta nekem, hogy... 

De. De mondta. Egy kedves kismama ismerősöm. Hogy hiába a napirend így meg úgy, vigyázzak, mert ha valamit végre megszokunk és jó, a gyereknél jön valami új skill, feature ami dugába dönti a szépen felépített kártyavárat. Nem hittem neki.

Pedig. :))))))))

A hozzátáplálásnak köszönhetően (vagy azzal egy időben, ezt sosem tudjuk meg) imádott kisfiam úgy döntött, fene a napirendbe és az egyéb maszlagokba, ő bizony mostantól, hogy már tudja, milyen jófajta kaják léteznek, folyton éhes. És mivel folyton enni akar, nőtt a mozgásigénye és az érdeklődése is. Ami azt jelenti, hogy mostantól az elalvás újra nem opció. Fene alszik, mikor olyan érdekes a világ, olyan szép színes az új szoba, a díszek, a plüssjátékok...

Tök érthető. Igazából én vagyok a hülye, hogy mindezt három nap alatt következtettem ki, pedig logikus. Addig igyekeztem a korábbiak alapján etetni, altatni az én kis drágámat, aki meg-megelégelvén a bénaságomat kis csíkszemű pulykakakas méregzsákként üvöltözött velem naphosszat, hogy "Anya, nem érted, hogy nem ezt AKAROM???". Hát anya először nem értette. Próbálta a "régi", két-három hete beváló technikákat, módszereket, de Ádi azt mondja, kicsit türeltetlenül, hogy ideje váltani, uncsi a repertoár :D

Ma reggel - hiába az esti, kései bőséges vacsora (bízva abban, hogy ez továbbalvást tesz lehetővé) - gyermekünk hajnali 4-kor saját sírására ébredt. Azt hiszem, vagy a fogzás kezdetei zavarnak be megint az alvásába (ismét nyáladzik mint egy kölyökkutya) vagy a hozzátáplálás miatt változóban a kis emésztése és ez ébresztheti fel. Mindenesetre a szokásos visszaaltatási módszer nem jött be, csöppet feldühödött a kisded. Végül apa nyugtató testmelege, egy kis kaja és anyához ölbe bújás oldotta meg a dolgot... vissza oda, ahol elkezdtük :) De nem volt szívem erőszakosan ragaszkodni a szabályokhoz, mikor néztem az én kis dühödt szemű gyermekemet, aki miután megnyugodott, olyan szeretettel nézett rám, láttam, hogy szüksége van a segítségünkre, arra, hogy pihenhessen, arra, hogy biztonságban legyen és együtt elűzzük a fájdalmat és a félelmet vagy bármi is legyen az ami miatt nem akar/nem mer újra elaludni. Segítenem kell neki, ez a feladatom, és ha ez a szabályok folyamatos változtatásával működik, akkor úgy fog. A lényeg, hogy ébredéskor egy mosolygós, izgatott baba lehessen, akinek gyönyörű és érdekes minden ébren töltött perc. És finom és izgalmas minden új íz, falat, legyen az almapüré vagy a saját lábujjai :)))

lab.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: hozzátáplálás változások

A bejegyzés trackback címe:

https://hiperterhes.blog.hu/api/trackback/id/tr765879784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása