2015.06.26.
20:56

Írta: zsmaria

Bokros teendők

Nem tudtam (akartam/lusta voltam) mostanság blogolni, mert rengeteg dolog összetorlódott júniusban: Ádi névadó bulija, közös, 30. szülinapos nyaralás a családdal és fesztiválozás Orfűn, majd nyaralás tengeren. Illetve ezek előkészületei. Bocsika.

etteremben.jpgPedig nagyon sokminden történt azóta, Ádámnak keresztszülei lettek, Ádám mondatokban beszél, Ádám önállóan eszik, Ádám kézenfogva sétál velünk, Ádám szimbolikus játékokba kezdett (amikor a bokor a busz és az ágait mozgatva nyílik és csukódik a busz ajtaja :) ), Ádám önálló személyiségként naponta 5000x próbálgatja szárnyait, korlátait, lehetőségeit és az én idegeim tűrőképességének határait. Szóval ő is elfoglalt, na :)

Most pedig, a nyaralás alatt különösen, hisz annyi minden új, annyi felfedeznivaló van. Én pedig álló nap csak szaladok utána, tanítok, mutatok, játszok, beszélek, kérek, tiltok, utasítok. Így nem sok idő marad holmi írogatásra, internetezésre, csak néha-néha. Ennek köszönhetően a nyaralás első hetének eseményeit is csak így kutyafuttában szedtem össze, hogy megmaradjanak az emlékeinkben:

homok.jpgÁdám tengeren, 1. rész (1. hét):

• - Hajnali alvás a parkolóban, egy nem alvásra tervezett coupé-ban: megfizethetetlen élmény, amit szívesen kihagynék :) Ébredés után elmagyarázni a tettrekész másfél évesnek, hogy még egy órát várni kell, míg kinyit a recepció: kihívás :)
  • - Ádika állapotai tengeren: Ádika boldog, Ádika szalad, Ádika játszik, Ádika hisztis, Ádikának mindenből mégkell, Ádika még mindig éhes
  • - Nem találjuk a 33-as házat, mert nincs is olyan (mint utólag kiderül, átvariálták a számozásokat, csak erről elfelejtettek szólni)
  • - A szállás pöpec, minden ki van találva, csak a hangyák találják meg első nap a tele morzsaporszívót (én hülye) és másznak keresztül a ház tetején kajáért
  • - Főzni akarok, de nincs rendes kés, nincs krumplipucoló (mert ahelyett a kerámialap tisztítót hoztam magammal) és nincs gyufa a tűzhelyhez :) Jó móka.
  • - Kiderül, hogy nem tudom, mi a gyufa angolul :)
  • - A hűtő nem működik és erre akkor jövünk rá, mikor már telepakoltam kajával...
  • - Azt mondták, lesz gyerekágy, de nincs. Helyette a földön, matracon és pokrócokon alszik a gyerek és valami hihetetlen módon élvezi. Nap közben is ott lazul :)
  • - Az eső második nap leszakad, rommá ázik minden, a nyitott ablakon át beáznak a polcon hagyott ruhák. Feladat: keresni játszós meleg ruhát a gyereknek (amivel nyilván nem nagyon készültem) és kivinni sarazni az esőbe
  • - A baba imádja a tornácot. Én is. Szuper élmény kint uzsonnázni és nézni, ahogy elsertepertél, homokozik, fűt-fát-levelet pakol ide meg oda. Csak sajnos néha megszökik, ami nem tesz éppen jót a szülői tekintélyünknek.
  • - A baba egyedül eszik. Megül a széken. Falatozgat, kóstolgat. Megdicsérik az étteremben a hátunk mögött: a pincérek egymás közt beszélik, hogy nézd csak, a kicsi huszár egyedül, villával eszi a halat meg a rizst, hűha, de ügyes (anya pedig meghallja és hűha, de boldog…)
  • - Utazás előtti program: Duna-Dráva nemzeti látogatópark, ide egyszer még vissza kell jönni, baromi jó - az utolsó egy órára érkezünk, de jó fejek, megengedik, hogy zárás után addig maradjunk, ameddig akarunk. Van fa játszótér, cicák, kavicsok, végelen fű, minden, ami kell. Van állatfarm is, a gondnok bácsi körbevezet minket, Ádi birkákkal barátkozik, disznót etet (illetve disznó orrába tömi a gazt :)). A gondnok bácsi 6 unokával el van ájulva, hogy ilyen bátor, vagány, dumagép gyereket még nem látott :D
  • - Ádi új képessége: parancsolgat, mint Néró: Kijösz. Felvesz. Sétál. Szalad. Segít. (pl ha unja a sétát két lábon, nyújtja a kezét felém, hogy vegyem fel és közben közli (nem kéri, közli): Segít. )
  • - Ádi és a tenger: tenger hideg, de a gyerek azért próbálkozik. Rendre meghátrál. Aztán az apját követve csak bemerészkedik. Úgy 5 percre. Lilára fagyva és vörösen üvöltve hozzuk ki a vízből. Mert ő még maradna. Tenger. Pancsi. Még. Üvölti :D
  • - Legjobb móka: homokot szórni kézzel vagy lapáttal a tengerbe. Az apa által kreált mini pancsológödörben nyakig homokos-sárosan ülve matatni. Kavicsot dobni. Be. A vízbe. Mindezt naponta 50x felemlegetni.
  • - Sárba ugrálás, kavicsozás séta helyett, háttérben a gyereken röhögő eladó lányokkal
  • - Séta a belvárosban, halak etetése fagyitölcsérrel, óváros ezer lépcsőjét megjártuk oda-vissza és kiderült, hogy a baba nagyon spuri: egyik pillanatban még köszön a lépcsőn ülő néninek felfelé tartva, a következőben már megfordult és rohan lefele (persze nélkülem, ha el nem kapnám)
  • - Tökéletes, hisztimentes nap, amikor minden a baba tervei szerint alakul :) - reggel séta, kavicsozás a parton, városnézés, túró rudi és nagy alvás. Délután pancsolás, strandolás apával, anyával, utána még egy kis szaladgálás, majd mese, pihenés, összebújva elalvás anyával
  • - Megtanuljuk messzire eldobni a kavicsot és ez vicces. Ádi a nagy messzire eldobásban fejbe dobja magát egy elég nagy kaviccsal és ez nem vicces (de várható volt)
  • - Fúvószenekar járja délelőtt a várost és random megállnak zenélgetni, tök jó :) Baba táncol és tapsikol a kocsiban, én is élvezem
  • - A parton egy animátor srác minden nap megugráltatja a gyereksereget, megy a bugyuta gyerekzene, pörögnek-forognak rá a törpehadak. És ami még ennél is mókásabb, az a gyerekeket néző/fotózó/becsiccsentve szintén ugráló szülők körgyűrűje. A fiam persze ezt is tisztes távolból, a csúszda tetejéről nézi, onnan nevet a többiekre
  • - Reggel két magyar csapat is elkap, alig tudunk kimenni a kempingből, annyi a megbeszélnivaló :) Délután új barátaink lesznek, a kisfiú Ádival egyidős, az anyuka földim, vannak kapcsolódási pontok :)
  • - A takarítónővel már összehaverkodtunk :) A szomszédtól a gyerek már kapott is egy túrórudit. És még csak 2 napja vagyunk itt.
  • - Vacsora: instant grill csirkemell, krumplipüré, friss saláta, prosek, parmezán sajt falatok, imádom :)
  • - Első nap a szobatisztaságra nevelés oltárán: fél órán belül két összepisilt kisbugyi, a parton meztelen popóval pisi és egy kis egyéb is a homokra… ajjaj, nem fog ez nekem menni, vissza a pelushoz, a gyerek, lehet hogy már érett rá, de én még nem készültem fel :D
  • - Délelőtt szaladunk kézenfogva a tengerparton, ugrálunk és tapicskolunk a vízben, tök élvezzük, filmbe illő jelenet :) Én nem terveztem, hogy strandolni fogunk, spontán jött, szóval alul egy fekete bugyi van csak rajtam, de a kutya nem veszi észre, hogy nem fürdőruha
  • - Kiderül, hogy nem poén kihámozni a bekakált gyereket a strandon használt fürdőpelusból: ahogy húzod le a pelust, úgy esik a kezedbe a kaka. És még mindig érzem a szagát a kezemen, pedig már ki tudja, hányszor megmostam :(
  • - Mindenféle hisztis nap ellenére nincs édesebb és megnyugtatóbb egy békésen alvó gyereknél...
  • Folyt köv...

Szólj hozzá!

Címkék: blog alvás vicces boldogság nyaralás fejlődés tenger hiszti nevelés pillanatok pelenka dackorszak nagyfiú étvágy

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.