2014.07.20.
08:33

Írta: zsmaria

Egypercesek: Pillanatmorzsák

Nem történik velünk semmi különös és mégis. Annyi szép pillanat van, amiket csak firkálok fel a kis virtuális jegyzetfüzetembe, hogy el ne felejtsem megörökíteni.

Ádi hajózik

Végre vízre tettük minap a hajót, így bemutathattuk babának a 125-ös motort és a Tiszát közelebbről is :) Mivel pocakban már szoktatva volt a motor(ok) hangjához, plusz egyszer direkt elvittük és csak a kikötőben ringatózva ismertettük a hangokkal, így bár érzékeny a zajokra, meg sem kottyant neki a motordübörgés. Sőt, olyan jól sikerült a tréning, hogy ha apa rákapcsolt kicsit a dübörgésre, baba csak nevetett. (ennek köszönhetően vígan elvan az udvaron is, nem zavarja a körülöttünk dolgozó fűnyíró hangja sem:) Persze nem csak a motor volt érdekes, hanem a pillangók, szitakötők, a felcsapódó víz, a hajórádió, a padlón fekve rezgés-hallgatás, a forgós szék, a szél, a halak és minden-minden. Örömmel tapasztaltuk, hogy babácska kitűnően érzi magát vizen :)

bp.jpgÁdi és a főváros

Egy szép keddi napon úgy gondoltam, a fiam elég érett már ahhoz, hogy megmutassam neki kicsit a "nagyvilágot" és elvigyem magammal Pestre pár találkozóra. Nem terveztem sűrűre a programot, az idő nagy részében csak sétáltunk, kávéztunk, ebédeltünk, de még ez is sok volt a kis drágának (az autók, a meleg, a tömeg, a hangzavar), úgy elfáradt, hogy az autóban hazafelé elaludt és még arra sem ébredt fel, mikor itthon átpelenkáztam a koszos kis fenekét, átöltöztettem, betettem a hálózsákba és leraktam aludni a kiságyába :))) Öltöztetés közben egy pillanatra kinyitotta a szemét, gondolom nyugtázta, hogy minden rendben, lehet tovább aludni és így is tett :)) Fél 5-ig hangját nem hallottuk :DD

Ádi és az anyamánia

A szeparációs szorongásnak nevezett anyamánia a napokban már szerencsére mérséklődött, ami annyit jelent, hogy ha észrevétlenül el tudok osonni, akkor pár óráig elvan a baba mással is, de amint észrevesz, azonnal nyöszögésben, nyafogásban tör ki és felém mászik, nálam akar lenni. Ennek köszönhetően apa csak másik szobában tud rá vigyázni, amíg én házimunkát intézek/főzök, én pedig hetek óta hulla fáradt vagyok, mert folyamatosan éberen őrzöm az én kis matricám és örökmozgóm testi épségét :)

Ádi valamit mindig hegeszt

Hogy zajlanak nálunk a játékos percek? A) opció, hogy a baba körberohangálja a lakást, minden létező ponton megpróbál felállni, leülni, lépegetni, én pedig legyek ott vele, mert támaszra van szüksége, mert büszke a teljesítményére és kell a dicséret, mert különben elesne és beütné magát vagy egyszerűen mert CSAK :) B) opció, hogy a gyerekem kicsit megpihen. Nálunk viszont a pihenés nem jelenti azt, hogy a baba lefekszik és elmolyol, nézelődik, én pedig mellé fekszem és valóban lazulunk. Dehogy. Az én fiam nem pihen. Még filmet is úgy néz, hogy közben jön-megy, átmászik, ide mászik, oda ül, amoda áll, képernyőt nyomkod, matat, kavar és néha esetleg rápillant a mesére. Zenét hallgatni pedig lehetetlen vele, akármit próbálok, egyszerűen nem érdekli és nem köti le semmilyen passzív tevékenység. Az én fiamnak a pihenés az, ha "hegeszt". Na akkor nyugton marad pár percig. Ha talál valamit, ami új, érdekes, lehetőleg van legalább egy zsinórja, ki lehet nyitni vagy meg lehet nyomni. Ha talál egy ilyen tárgyat (legyen az anya vagy apa egere, gépe vagy a zsinórfüggöny ), azzal percekig elmélyülten eljátszik: nézeget, forgat, ujjakkal egyesével matat, megpróbálja szétszedni/kinyitni/összerakni/megnyomni. Így játszunk mi :)

Ádi és a csap

A legújabb őrület. Az egy dolog, hogy a babának egy ideje láthatóan egyre jobban működik a hosszú távú memóriája és ezért borzasztóan örül, amikor egy-egy jelnek köszönhetően rájön, hogy mi következik (pl.: megyünk sétálni - meglátja az ajtót és majd kiugrik a bőréből; hazaérünk - meglátja az ajtót és sikongat ; megszólal a kaputelefon ahogy apa beüti a kódot - azonnal felkapja a fejét és rohan a bejárat felé. - hozzáteszem az egyetlen, amit még mindig nem jegyzett meg: ha tudja, hogy jön a kaja, még mindig kiabálás van az örülés helyett, fogalmam sincs miért). Szóval tudja, mi után mi következik én pedig ezt kihasználva elkezdtem tanítani dolgokra. Este például fürdés után már "fogat mosunk", ha pedig bejövünk az utcáról, mindig kezet mostunk. Ez utóbbi pedig kimeríthetetlen örömforrássá vált. Ádika a csap szélére ül és nevetve tűri, hogy megmossam mindenét, közben ő megpróbálja elzárni a víz útját vagy úgy, hogy a csap végét fogja le vagy a lefolyót akarja betömíteni. Közben persze pacsál és rendkívül büszke magára, amiért rájött az összefüggésekre :)

Ádi és a vizes pelenka

A pancsolás a saját kis felfújható medencénkkel is folytatódik: baba végtelenül boldog, ha teleeresztjük a kis medencéjét vízzel és belerakjuk szabadfoglalkozásra. Ilyenkor ránk nincs is szüksége egy darabig, ő bizony elvan :) Csapkod, nevet, jön-megy, lubickol. Tegnap is ilyen pacsálós délutánt tartottunk, én pedig gondoltam, itthon vagyunk, a fene fog elpazarolni feleslegesen egy drága fürdőpelenkát, jó lesz a sima is, beteszem azzal a vízbe. Aztán csak azt vettem észre, hogy a baba egyre kevesebbet ficánkol, egyre lomhábban mozog. Odamentem ösztönözni és közben gondoltam, megnézem, hogy bírja a pelus. Hát ekkor rádöbbentem, hogy mekkora ökörnemgondolkozós voltam :))) Sosem értettem a különbséget, hogy miért kell külön fürdőpelenkát venni, miért nem jó a sima. Az eszembe sem jutott, hogy a sima pelenka lényege, hogy szívja a vizet. Akár kintről jön, akár bentről :))) Szegény gyerekemen 5 perc alatt féltégla méretűvé és súlyúvá duzzadt a pelenka, magába szívott hihetetlenül sok vizet :)) Azonnal lekaptam róla és jöhetett a meztelenkedés, de a bénázásomnak köszönhetően legalább az is kiderült, hogy elég durván sokat bírnak felszívni ezek a cuccok :) És az is, hogy ha tele van és kiszakítod, a belsejéből apró, szivacsszerű darabok hullanak ki :D

Ádi és az első sérülések

Írtam korábban, hogy most fő feladatom a baba sérülésmentesen tartása. Persze, hogy ez sem sikerül teljesen. Hiába vagyok vele ott minden pillanatban, a háta mögött, körülötte, óvó karokkal, azért csak képes magát összeverni, akármilyen éber vagyok. És persze mit üt be mindig? Naná, hogy a gyönyörű kis arcát. Az ágyban hulla fáradtan is feláll, leülni már nincs mindig ereje/egyensúlya, így arccal a rácsnak borul előre félálomban. A földön mászva nyilván a fém asztallábban akar felkapaszkodni, majd az én ijedt (tudom, hülye vagyok, többet ilyet nem csinálok) kiáltásomra naná, hogy előredől és arccal a fémlábaknak esik. A kedvenc felmászós kis etetőszéke körül folyton akrobata mutatványokat gyakorol, aránylag nagy magabiztossággal. De azért néha elvéti a távolságbecslést és ilyenkor naná, hogy úgy pördül meg, hogy learcolja a szék karfáját. Ja és ami még vicces: a fiunk meglepően ügyes és nagyon bátor, rengeteg mindent megtanult már minimális esésszámmal és sérülésekkel, de igazi fiúról lévén szó, akkor borul a legtöbbet, amikor produkálni akarja magát :) A legutóbb kedves kis barátnője érkezésétől veszett meg annyira, hogy mindent meg akart neki mutatni: a lakás minden pontját és saját összes ügyességét. Ezt persze nagy hanggal és vehemenciával, szegény kisleány meg is ijedt elsőre a heves udvarlástól. Szegény fiam pedig a fene nagy produkálástól csak esett-kelt szokásától eltérően :))

Mi lesz itt még később, ahogy mondani szokás? :)))

Szólj hozzá!

Címkék: első boldogság cuki fejlődés hétköznapok felelősség nevelés fürdetés büszkeség pillanatok egyperces nagyfiú

A bejegyzés trackback címe:

https://hiperterhes.blog.hu/api/trackback/id/tr746525461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása